Skargi i wnioski
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2016r., poz. 23).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002r. Nr 5, poz. 46).
PRZYJĘCIA OBYWATELI W SPRAWACH SKARG I WNIOSKÓW
od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 15.00, pok. 118 - sekretariat (I piętro)
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
UWAGA: Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
SKARGI I WNIOSKI MUSZĄ ZAWIERAĆ
- imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego
- adres wnoszącego
UWAGA: Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
SKARGI I WNIOSKI MOGĄ BYĆ WNOSZONE W NASTĘPUJĄCEJ FORMIE
- pisemnie
- telefaxem
- pocztą elektroniczną
- ustnie do protokołu
Skargi i wnioski wpływające do Opolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego są rejestrowane w Rejestrze Skarg i Wniosków, prowadzonym przez sekretariat. Skargi i wnioski rozpatrują komórki merytoryczne właściwe ze względu na przedmiot skargi (wniosku).
TERMINY ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW
TRYB ODWOŁAWCZY
Organem sprawującym nadzór nad Opolskim Państwowym Wojewódzkim Inspektorem Sanitarnym właściwym do rozpatrzenia skarg na jego działalność jest Główny Inspektor Sanitarny, adres: ul. Targowa 65, 03-729 Warszawa; e-mail: inspektorat@sanepid.gov.pl